Veelgestelde vragen

Vindt u uw vraag niet op deze pagina of is het antwoord voor u niet duidelijk genoeg? Stel dan uw vraag via ons reactieformulier, of bel ons op 020 – 617 04 26

Algemeen

Kan ik als particulier een premieberekening doen op uw internetsite?

Nee, u kunt hiervoor contact opnemen met uw assurantietussenpersoon.

Wie is mijn assurantietussenpersoon?

U vindt de gegevens van uw assurantietussenpersoon op uw polisblad. Daar staan zijn telefoonnummer en e-mailadres op.

Hoe vind ik een assurantietussenpersoon bij mij in de buurt?

Onder de menuoptie samenwerkende intermediairs kunt u door het ingeven van uw postcode een assurantietussenpersoon bij u in de buurt vinden.

Wat moet ik doen als ik een andere assurantietussenpersoon wil?

Als u van assurantietussenpersoon wilt veranderen, kunt u onder de menuoptie samenwerkende intermediairs een andere assurantietussenpersoon bij u in de buurt zoeken. Neem contact met hem op en uw nieuwe assurantietussenpersoon regelt de verdere afhandeling van de administratieve zaken.

Waar kan ik mijn assurantietussenpersoon voor benaderen?

U kunt uw assurantietussenpersoon benaderen voor al uw verzekeringszaken. Bijvoorbeeld voor advies over het afsluiten van een nieuwe verzekering, het wijzigen van een bestaande verzekering of vragen over de dekking van een verzekering.

Ook in het geval van schade neemt u contact op met uw assurantietussenpersoon. Doe bij inbraak of vandalisme zo snel mogelijk aangifte bij de politie. Een kopie van het proces verbaal stuurt u op naar uw assurantietussenpersoon.

Kan ik de premie in termijnen betalen?

Ja, dat is mogelijk. U kiest zelf of u per maand, per kwartaal of per jaar betaalt. Als u kiest voor een afwijkende betalingstermijn dan gelden de volgende toeslagen op het netto premiebedrag.

  • halfjaar 5%
  • kwartaal 5%
  • maandbetaling 3% (bij maandbetaling verplichte automatische incasso)

Wat moet ik doen als ik mijn verzekering wil opzeggen?

U kunt uw verzekering schriftelijk opzeggen via uw assurantietussenpersoon.

Wat is de opzegtermijn van mijn verzekering(en)?

U kunt uw verzekering opzeggen op de einddatum van de eerste contractperiode. Is de eerste contractperiode voorbij? Dan kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. De verzekering stopt een maand nadat wij de opzegging hebben ontvangen.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

U kunt uw klacht telefonisch, schriftelijk of per e-mail (klacht@ansvar.nl) indienen. Vermeld in uw klacht in elk geval uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, polis- of schadenummer en een omschrijving van uw klacht. Zie voor meer informatie onze klachtenprocedure.

 
 
 
Op deze pagina hebben wij een aantal algemene vragen en antwoorden op een rij gezet. Heeft u product specifieke vragen? Klik dan op één van de onderstaande links. Staat u vraag er niet bij? Neem dan contact met uw tussenpersoon of stel uw vraag via het reactieformulier.

 

 

Veelgestelde vragen overige producten